Polityka zwrotów

Polityka zwrotów

Niniejsza procedura reklamacyjna dotyczy sprzedaży towarów przez Naranu Prague, s.r.o. IČO: 04270452, z siedzibą pod adresem Chotěbuzská 198, 103 00 Praga 10 (zwaną dalej „sprzedawcą”).

Gwarancja jakości

Sprzedający jest odpowiedzialny wobec kupującego za to, że przedmiot w momencie odbioru nie ma wad. W szczególności sprzedawca odpowiada wobec kupującego za to, że w chwili przejęcia rzeczy przez kupującego:
czy rzecz ma właściwości uzgodnione przez strony, a jeśli nie ma porozumienia, to takie właściwości, jakie opisał sprzedawca lub producent lub jakich kupujący oczekiwał ze względu na charakter towaru i na podstawie wiedzy sprzedającego i/lub producenta reklama;
rzecz nadaje się do celu, dla którego sprzedawca wskazuje jej przeznaczenie lub do jakiego rzecz tego rodzaju jest zwykle używana;
jest rzeczą w odpowiedniej ilości, mierze lub wadze;
sprawa spełnia wymogi przepisów.
Kupujący ma obowiązek sprawdzić otrzymany towar, jego kompletność i nieuszkodzone opakowanie przy odbiorze osobistym od Sprzedającego.
Kupujący przy odbiorze od przewoźnika ma obowiązek należytego sprawdzenia stanu otrzymanego towaru, jego kompletności oraz nieuszkodzonego opakowania, zgodnie z listem przewozowym.

 

Sposób zgłaszania reklamacji

Prawa kupującego wynikające z wadliwego wykonania (zwane dalej „reklamacją”) muszą być realizowane zgodnie z niniejszą procedurą reklamacyjną.
Kupujący ma prawo złożyć reklamację u Sprzedającego, w każdej czynności w ramach dowolnej działalności Sprzedającego.
Sprzedawca ma obowiązek zapewnić obecność pracownika uprawnionego do przyjmowania reklamacji przez cały czas obsługi.
Kupujący ma prawo zgłosić reklamację u osoby wyznaczonej w tym celu w odpowiedniej karcie gwarancyjnej i/lub w odpowiednim dokumencie podatkowym, jeżeli wyznaczona osoba znajduje się w siedzibie sprzedającego lub w lokalizacji bliżej kupującego.
Kupujący składając reklamację ma obowiązek udokumentować datę zakupu towaru, w szczególności poprzez przedstawienie odpowiedniego dokumentu podatkowego i/lub karty gwarancyjnej, lub w inny wiarygodny sposób.
Kupujący nie ma prawa zgłaszać reklamacji z tytułu wady, która została już wskazana w przeszłości, o ile udzielono za to odpowiedniego rabatu od ceny zakupu danego towaru.

 

Terminy składania i rozpatrywania reklamacji

Jeżeli sprzedawca udzielił gwarancji jakości przekraczającej zakres obowiązków prawnych (zwłaszcza termin ustawowy), jej stosowanie reguluje niniejsza procedura reklamacyjna, chyba że karta gwarancyjna lub umowa stanowią inaczej.
Termin do złożenia reklamacji rozpoczyna się od dnia odbioru towaru przez kupującego, co jest stwierdzone w dokumencie podatkowym lub w karcie gwarancyjnej lub innym tego typu dokumencie.
Okres gwarancji dla konsumenta wynosi 24 miesiące na towar nowy.
Sprzedawca udziela gwarancji kupującemu niebędącemu konsumentem (tj. przedsiębiorcom), jeżeli jest to wyraźnie określone przy danym towarze.
W przypadku towarów konsumpcyjnych kupujący uprawniony jest do skorzystania z prawa do reklamacji z tytułu wad tylko do terminu wskazanego na opakowaniu tego towaru, jeżeli termin ten jest krótszy niż termin określony w ust. 3 niniejszego postępowania reklamacyjnego.
Kupujący ma obowiązek zgłosić reklamację towaru bez zbędnej zwłoki po stwierdzeniu wady towaru. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za zwiększenie rozmiaru szkody, o ile kupujący używa towaru, chociaż wie o wadzie.
Jeżeli kupujący reklamuje towar zgodnie z prawem, termin na reklamację nie biegnie w okresie, w którym towar jest naprawiany, a kupujący nie może z niego korzystać.
Sprzedawca ma obowiązek rozpatrzenia reklamacji niezwłocznie, w bardziej skomplikowanych przypadkach w ciągu 3 dni roboczych. Do terminu tego nie wlicza się czasu potrzebnego na fachową ocenę wady. Sprzedający ma obowiązek wystawić kupującemu pisemne potwierdzenie, w którym będzie podany termin i miejsce złożenia reklamacji, cechy zgłaszanej wady, wymagany sposób załatwienia reklamacji oraz sposób, w jaki kupujący zostanie o tym poinformowany. jego osadnictwo. Reklamacja, w tym usunięcie wady, powinna zostać rozpatrzona bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 30 dni od dnia zgłoszenia reklamacji, chyba że sprzedawca i kupujący uzgodnią dłuższy termin. Przekroczenie tego terminu traktowane jest jako istotne naruszenie umowy. Sprzedawca ma obowiązek pisemnie potwierdzić kupującemu sposób rozpatrzenia reklamacji i czas jej trwania. Kupujący nie jest uprawniony do zmiany raz wybranego sposobu rozpatrzenia reklamacji bez zgody Sprzedającego, za wyjątkiem sytuacji, gdy wybrany sposób rozwiązania reklamacji nie może zostać zrealizowany w ogóle lub w odpowiednim czasie.
Jeżeli reklamacja zostanie uznana za uzasadnioną, Kupujący ma prawo do zwrotu celowo poniesionych kosztów związanych ze zgłoszeniem reklamacji.
Jeżeli reklamacja zostanie rozpatrzona poprzez wymianę towaru, nowy termin na dochodzenie praw z tytułu wadliwego wykonania nie biegnie, natomiast biegnie termin reklamacji towaru.

 

Wyłączenia odpowiedzialności za wady

Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za wady produktu w następujących przypadkach:
jeżeli w momencie odbioru towar posiadał wadę i z tytułu tej wady uzgodniono rabat od ceny zakupu;
powstała z winy kupującego i powstała na skutek nieprawidłowego użytkowania, przechowywania, niewłaściwej konserwacji, ingerencji kupującego lub mechanicznego uszkodzenia towaru;
wada towaru powstała na skutek normalnego użytkowania lub jeżeli wynika to z charakteru rzeczy;
jeżeli towar jest używany, a wada odpowiada stopniowi użytkowania lub zużycia towaru w chwili jego przejęcia przez kupującego;
mechaniczne uszkodzenia towaru;
wada została spowodowana nieprofesjonalną instalacją, obsługą, serwisem lub zaniedbaniem pielęgnacji towaru;
dokonanie niewykwalifikowanej interwencji lub zmiana parametrów;
używania towaru w warunkach niezgodnych z zamierzonymi przez sprzedawcę lub producenta temperaturą, zapyleniem, wilgotnością, działaniem chemicznym i mechanicznym środowiska;
uszkodzenie spowodowane siłą wyższą;

 

Postanowienia końcowe

W związku z realizacją obowiązku zgodnie z § 14 ustawy nr. 634/1992 Zb. sprzedawca informuje kupującego o możliwości skorzystania z Czeskiej Inspekcji Handlowej (www.coi.cz), która jest podmiotem notyfikowanym do pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich, wpisaną na listę Komisji Europejskiej, do ewentualnych pozasądowe rozwiązywanie sporów konsumenckich.

 

Skuteczność: Niniejsza procedura reklamacyjna weszła w życie 1 sierpnia 2023 r.